[Fedora-cs-list] Začínám překládat specspo/desc

Marek Zukal marek.zukal at gmail.com
Thu Sep 6 10:26:05 UTC 2007

Marek Zukal napsal(a):
> Zdravím pánové,
>
> tímto oznamuji, že začínám s překladem. Zatím vyzkouším přeložit pár
> řetězců a postnout je na cvs. Začnu "důležitějšími" balíčky a pak budu
> pokračovat dál... uvidíme kolik toho stihnu, je toho docela dost.

Musím konstatovat, že překlady jsou v opravdu špatném stavu. Velice
často se u některých balíčků vyskytuje popis, který patří k něčemu úplně
jinému. V .po souboru je 8157 řetězců. Toto číslo neodpovídá ani tomu,
které je uvedeno v i18n ani tomu které je v l10n. Nicméně počtu balíčků
v repositářích by to skoro odpovídalo(což by asi i mělo). Toto množství
dělá Kbabelu docela solidní problémy při jeho minimalizaci a následné
maximalizaci,nehledě na fakt, že msgmerge nad tímto souborem běží dobrou
hodinu. Když tak přemýšlím nad současnou situací, myslím, že by bylo
nejlepší současnou lokalizaci desc odsunout a pokud ji nestihneme plně
přeložit, nebo alespoň uvést do kvalitního stavu, vůbec nepoužít a
nechat popisy balíčků v angličtině a raději kvalitně přeložit summary.

Mimochodem, docela by mne zajímalo, jestli popisy balíčků v RHEL vypadjí
stejně(co do kvality myslím). Počítám, že většina popisů by se dala
zkopírovat. Existuje tady nějaká spolupráce? Nebo nějaká lokalizační
spolupráce vůbec? Zatím jsem žádnou nezaznamenal, ale nejsem tu dlouho,
takže mne poučte, jestli něco víte.

--

Marek Zukal

Jabber: zippy at jabbim.cz