[fedora-trans-el] Reply on: translation for Live CD

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Tue May 1 11:40:24 UTC 2007

O/H Stavros Bandounas έγραψε:
> Γειά σας,
> Λέγομαι Σταύρος Μπαντούνας και παρακολουθώ πολύ καιρό την δραστηριότητα
> της ομάδας. Συγχαρητήρια για την καλή δουλειά !!!
>
> Λόγω περιορισμένων γνώσεων (δεν είμαι και άσχετος, αλλά στο LINUX πρέπει
> - δυστυχώς- να είσαι προγραμματιστής για να κάνεις κάτι πέρα από το
> γράψιμο απλών κειμένων) δεν μπορώ να βοηθήσω στις εργασίες σας, αν και
> θα το ήθελα πολύ.

Σταύρο,

το email σου μου έδωσε μεγάλη χαρά και ένα χαμόγελο μέχρι τα αυτιά. Για μένα
προσωπικά, ήταν από τα πιο όμορφα που είδα στην 'fedora-trans-el'. :)

Φυσικά και υπάρχουν τρόποι να βοηθήσει κάποιος, οι οποίοι δεν έχουν σχέση με
περίπλοκες γνώσεις χρήσης τεχνολογιών. Πάντως, το ότι έκατσες να γράψεις αυτό το
email είναι, ίσως, το πιο μεγάλο/απότομο βήμα που θα χρειαστεί να κάνεις ποτέ
στη μύηση σου στην κοινότητα [1] :)

  [1]: http://dimitris.glezos.com/weblog/2006/11/14/myisi-stin-koinotita/

> Όμως, καμαρώνω για την καλή μου γνώση της ελληνικής γλώσσας. Αν υπάρχει
> τρόπος να βοηθήσω και εγώ στη μετάφραση, θα το ήθελα.
>
> ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ: Έχετε σκεφθεί ποτέ να χρησιμοποιήσετε κάποιους (μάλλον)
> άσχετους για να φτιάξετε ένα "ΣΕΑ" (FAQ) - "Πως"(How to) ... ;;; Θέματα
> που εσείς τα θεωρείτε αυτονόητα για τον νεοεισερχόμενο είναι βουνά
> αξεπέραστα.

Η δημιουργία αυτών των "Συχνών ερωτήσεων" ή (ακόμη καλύτερα) των "Οδηγιών" είναι
πιστεύω ένα σημαντικό κομμάτι της σωστής τεκμηρίωσης των προσπαθειών μας ούτως
ώστε να έρχονται συνεχώς νέα μέλη τόσο στο Linux ως χρήστες, αλλά όσο και στην
προσπάθεια μας ως συντελεστές.

Αυτό που πολλοί θεωρούν ανούσιο στην πραγματικότητα δεν είναι. Αν εσύ, σαν
Σταύρος, θεωρείς ότι χρειάζεται, τότε σημαίνει ότι για μια ομάδα ανθρώπων στην
οποία ανήκεις (ή άνηκες) χρειάζεται. Και το *καλύτερο* άτομο για να προτείνει
και να κάνει αυτό το όραμα πραγματικότητα είναι κάποιος που το χρειάζεσαι και
ξέρει πιο πολλά για αυτό από εμάς τους υπόλοιπους.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν; Τι σκοπό θα έχει, σε ποιους θα απευθύνεται, κλπ;

> [...]
>
> Τέλος, διαφωνώ απόλυτα με την θέση ότι η τάδε φράση θυμίζει κάποιο κλισέ
> που χρησιμοποιούν στη τηλεόραση (κ.λ.π.) γιατί η γλώσσα μας δεν είναι το
> χωράφι τους. _Δεν χαρίζουμε την γλώσσα μας στους άθλιους_...
>
> Στο επιχείρημα ότι "/θέλουμε η μετάφρασή μας να είναι αρεστή και
> ...πιασάρικη/" ανταπαντώ "/ας τραβήξουμε τον κόσμο με ένα πιο εύκολο
> LINUX/".
> Ο κόσμος έρχεται στο LINUX, δοκιμάζει, εντυπωσιάζεται, απογοητεύεται και
> φεύγει !!! (η φράση ανήκει στον αδερφό μου που οι Η/Υ είναι η δουλειά
> του: το αποκαλεί "/ακολουθία ΔΕΑΦ/"...!!!)

Κι εμένα για να είμαι ειλικρινής μου φαίνεται εντάξει (αν και λίγο περίεργο) το
"Ζωντανό CD". Και αν μη τι άλλο, είναι προφανές ότι σημαίνει Live CD όποιος το
δει και δεν το έχει ξαναδεί στη ζωή του (όπως το 'ποντίκι').

 * ...Ένα περιβάλλον επιφάνειας εργασίας GNOME βασισμένο σε εκκινήσιμες ζωντανές
    εικόνες
 * στο ζωντανό CD βασισμένο στο GNOME

Θα στείλω κι ένα email στην i18n.

> Αυτή την απάντηση τη στέλνω από Windows γιατί με το LINUX πολύ απλά δεν
> μπορώ να συνδεθώ στο διαδίκτυο - τι πρωτότυπο! - ... Αυτό σας λέει κάτι;

Αν θες κάποια βοήθεια, εδώ είμαστε για να βοηθήσουμε. Είμαι στο msn με το email
μου και στο Jabber με αυτό που φαίνεται στην υπογραφή.

> Συνεχίστε την καλή δουλειά!
>
> Υ.Γ. Αν τα λόγια μου ακούστηκαν σαν κριτική, πιστέψτε με, δεν είναι.
> Αντίθετα θαυμάζω την δουλειά σας και είμαι ένας από τους χιλιάδες που
> οφελούνται από τον κόπο σας. Ευχαριστούμε!

Δεν ακούστηκαν ως κριτική. Κάθε άλλο. Κάθε συμβουλή, πρόταση και κριτική είναι
όχι μόνο χρήσιμη, αλλά και *απαραίτητη* για να νιώθουμε ότι έχει νόημα και
απήχηση αυτό που κάνουμε. Όσο χρήσιμη είναι η συγκεκριμένη προσφορά, τόσο
χρήσιμη είναι και το "bigger picture" που λένε. Να μη χάνουμε το δάσος...

-δ

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, GPG: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)