OOo lokalizacija u Fedori

Goran Rakic grakic at devbase.net
Sat Jun 21 20:34:20 UTC 2008

У суб, 21. 06 2008. у 21:16 +0100, Miloš Komarčević пише:
> Ovo možemo možda da pitamo Caolana da napravi zakrpu i preimenuje sh
> na sr at latin pri pakovanju, ali tu sve zavisi od njega. Ili bi mu dali
> zaseban sr at latin.sdf pošto vidim po izvornom kodu da nema odvojenih
> datoteka tako da ne znam kako bi se ovo izvelo sa postojećim sh...

OOo ne podrzava varijante, tako da sr at latin nije moguce, vec mora da se
koristi "sh".

Jezik dokumenta i jezik sucelja se odvojeno postavljaju, a kako svi
lokaliteti idu uz osnovni OpenOffice.org paket, nama je problem samo
kako zapakovati lokalizaciju sucelja na latinici.

Ja predlazem da se lokalizacija za nepostojeci "sh" lokalitet zapakuje
kao "sr at latin" ili kako vec ide oznaka tih paketa u Fedori (Debian
koristi "-srlatin").

Onda on moze da bude dependancy nekog meta paketa koji instalira srpsku
latinicnu lokalizaciju, tako da kada se odabere taj jezik u nekom
grafickom alatu, paket sa "sh" lokalitetom za OOo bude instaliran.

Medjutim on nece biti i aktiviran. Za to ce korisnik morati da u
podesavanjima OOo-a odabere "Serbian Latin" sucelje. Kako je paket
instaliran, ova varijanta ce biti na listi.

Imajuci u vidu okolnosti, ovo mi se cini najboljom varijantom.

Dugorocno bi bilo najbolje da OOo podrzi @ varijante, medjutim to mi ne
deluje kao moguce u skorije vreme.

> Na kraju, po mom mišljenju, i ćirilica i latinica treba da su deo
> jednog langpack-sr paketa, kao što je npr. slučaj i sa tvojim
> aspell-om...

Ovo je sada druga prica. Ubuntu ima razdvojene pakete, ako ce u Fedori
ici spojeno, onda nemamo nikakav problem. Nepostojeci "sh" ide uz
openoffice.org-sr i resena stvar. Korisnik opet mora da postavi sr at latin
lokalitet, i odabere "Serbian Latin" u OOo-u.

> 2. Ispravke koje nisu u zvaničnom paketu
>
> Nažalost lično mislim da nemamo jake argumente da pritiskamo Caolana
> da održava dodatne zakrpe i gura opet ažurirane pakete za ceo OOo u
> Fedori ako će te ispravke već biti uključene uzvodno i stići u
> sledećoj verziji. Nije na odmet pitati, ali se bojim da se ne ispucamo
> ako nam je važnije da guramo npr. latinicu.

Lokalizacija za 2.4.1 uzvodno se nikada nece pojaviti, a sada moze da se
pusti kao nadogradnja za korisnike Fedore 9.

Ako mislis na ostale tri zakrpe koje sam takodje danas prosledio Fedori
(#452374, #452375 i #452376), one nemaju direktne veze sa lokalizacijom.
Fedora inace odrzava svoj fork OOo-a, 2/3 su testirane u posebnom CWS-u
uzvodno, tako da ne mislim da ce biti problem da te tri zakrpe udju kao
nadogradnja za sve korisnike.

pp,
Goran